Απόφαση του Αναπλ. Υπουργού Χρ. Σπίρτζη, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 47 του Ν. 4313/2014 (Α’ 261/2014).
Διευκρίνιση παραπάνω απόφασης
EVOBUS GMBH ANADOLU ISUZU OTOMOTIV
ιιι/ N2 (έλεγχος μετάδοσης με πεπιεσμένο αέρα και μετάδοση υδραυλικής ενέργειας) εκτός εκείνων που έχουν περισσότερους από 3 άξονες, των ελκυστήρων για ημιρυμουλκούμενα οχήματα με συνολική μάζα οχήματος μεταξύ 3,5 και 7,5 τόνων και των οχημάτων ειδικής χρήσης, όπως ορίζονται στις παραγράφους 5.7 και 5.8 του παραρτήματος ΙΙ, τμήμα Α, της οδηγίας 2007/46/ΕΚ
εξαιρούνται
τα οχήματα εκτός δρόμου (δηλαδή αυτά που στην κατηγορία οχήματος προστίθεται ως επίθημα το γράμμα G), όπως αυτά ορίζονται στις παραγράφους 4.2 και 4.3 του παραρτήματος ΙΙ, τμήμα Α, της οδηγίας 2007/46/ΕΚ
που δεν συμμορφώνονται προς τον κανονισμό ΟΕΕ/ΟΗΕ αριθ. 13 συμπλήρωμα 3 στη σειρά τροποποιήσεων 11, θεωρούν ότι τα πιστοποιητικά συμμόρφωσής τους δεν ισχύουν πλέον για τους σκοπούς του άρθρου 26 της οδηγίας 2007/46/ΕΚ και απαγορεύουν την ταξινόμηση των εν λόγω οχημάτων (δηλαδή ταξινομούνται εφόσον στο πεδίο των οδηγιών με τίτλο «…Πέδηση» θα αναγράφεται R13.11).
(δηλαδή ταξινομούνται εφόσον στο πεδίο των οδηγιών με τίτλο «92/23 Ελαστικά» ή στον χώρο των παρατηρήσεων υπάρχει αναφορά στην κανονιστική πράξη R117.02 ή 458/2011 ή 2015/166 και ακολουθεί η ανωτέρω σχετική σήμανση των ελαστικών (πχ S2WR1 κλπ ) σήμανση )
ISUZU MOTORS LIMITED FCA US LLC FCA S.p.A. ΒΛΑΧΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΠΠΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΣΑΒΒΑΣ Μ ΕΠΕ ΤΟΥΡΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΣΤΑΣ RENAULT SAS FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED FORD WERKE GMBH DAIMLER AG 2 ΓΕΩΡΓΙΑ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ & ΣΙΑ – STR750.pdf ΤΣΙΧΡΙΤΖΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ TS7501
Οχήματα που πληρούν τις διατάξεις του ανωτέρω κανονισμού (σήμανση ελαστικών)
ADAM OPEL AG ALFA ROMEO S p A AUTOMOBILES CITROEN AUTOMOBILES DACIA SA AUTOMOBILES PEUGEOT BENTLEY MOTORS LIMITED SKODA AUTO A S BMW A G DAIMLER AG DAF TRUCKS NV FCA S p A FCA US LLC CHRYSLER GROUP LLC FORD WERKE GMBH FUJI HEAVY INDUSTRIES LTD HONDA MOTOR EUROPE LTD HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV ISUZU MOTORS LIMITED KIA MOTORS MASERATI S p A MITSUBISHI FUSO TRUCK BUS CORPORATION DAIMLER AG MITSUBISHI MOTOR R D NISSAN INTERNATIONAL S A PIAGGIO S p A RENAULT S A S SEAT S A SUZUKI MOTOR CORP MAGYAR TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA VOLKSWAGWN AG AUDI AG VOLVO CAR CORPORATION VOLVO TRUCK CORPORATION SCANIA CV AB – HIGER BUS COMPANY LIMITED ΤΣΙΧΡΙΤΖΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ TR7501 Α.ΖΗΝΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΙΑ ΟΕ – ZHN0
6/ Λόγω του γ/ σχετικού από 31/12/2016 οι εθνικές αρχές όσον αφορά τις εκπομπές των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων (Euro VI) θεωρούν τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης ως μη ισχύοντα πλέον για τους σκοπούς του άρθρου 26 της οδηγίας 2007/46/ΕΚ, και απαγορεύουν την ταξινόμηση, … των νέων οχημάτων των κατηγοριών M1, M2, N1 και N2, με μάζα αναφοράς άνω των 2610 kg (η οποία μπορεί να αυξηθεί στα 2840 kg ύστερα από αίτηση του κατασκευαστή) και σε όλα τα οχήματα με κινητήρα των κατηγοριών M3 και N3, που δεν πληρούν τις τεχνικές διατάξεις που αντιστοιχούν στον χαρακτήρα C του ανωτέρω κανονισμού όπως ισχύει (δηλαδή ταξινομούνται εφόσον στο πεδίο των οδηγιών με τίτλο «88/77 Εκπομπές πετρελαιοκινητήρων» υπάρχει αναφορά σε κανονιστική πράξη του 595/2009, 582/2011 , 64/2012 , 595*136/2014, 133/2014 που ακολουθείται από τον χαρακτήρα C)
7/ Λόγω του δ/ σχετικού από 1/1/2017 οι εθνικές αρχές όσον τις εκπομπές των συστημάτων κλιματισμού των μηχανοκίνητων οχημάτων θεωρούν τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης ως μη ισχύοντα πλέον για τους σκοπούς του άρθρου 26 της οδηγίας 2007/46/ΕΚ, και απαγορεύουν την ταξινόμηση, … των νέων οχημάτων των κατηγοριών M1, N1 κλάση Ι που είναι εξοπλισμένα με συστήματα κλιματισμού σχεδιασμένα για να περιέχουν φθοριούχα αέρια θερμοκηπίου με δυναμικό θέρμανσης του πλανήτη (GWP) άνω του 150 (δηλαδή ταξινομούνται εφόσον στο πεδίο των οδηγιών με τίτλο «2006/40 Eκπομπές συστημάτων κλιματισμού» υπάρχει αναφορά σε κανονιστική πράξη της 2006/40 ή 706/2007 που ακολουθείται από τον χαρακτήρα Β ή εφόσον στο πεδίο «παρατηρήσεις» υπάρχει σχετική αναφορά ότι GWP ≤150 ).
Περιορισμοί ταξινόμησης που εφαρμόζονται στο 2ο εξάμηνο του 2015
1) οχήματα που έλκουν ημιρυμουλκούμενα, κατηγορίας Ν2, με μέγιστη μάζα οχήματος που υπερβαίνει τους 3,5 αλλά όχι του 8 τόνους.
2) οχήματα κατηγορίας Μ2 και Μ3, των κλάσεων Α, I και ΙΙ
3) αρθρωτά λεωφορεία κατηγορίας Μ3, των κλάσεων Α, Ι, και ΙΙ
4) οχήματα εκτός δρόμου κατηγορίας Μ2, Μ3, Ν2 και Ν3 όπως αναφέρεται στα σημεία 4.2 και 4.3 του μέρους Α του παραρτήματος ΙΙ της οδηγίας 2007/46/ΕΚ.
5) οχήματα ειδικής χρήσης κατηγορίας Μ2, Μ3,Ν2 και Ν3 όπως αναφέρεται στο σημείο 5 του μέρους Α του παραρτήματος ΙΙ της οδηγίας 2007/46/ΕΚ.
6) οχήματα κατηγορίας Μ2,Μ3,Ν2 και Ν3 με περισσότερους από τρείς άξονες
7) οχήματα που δεν είναι εφοδιασμένα με πνευματική ανάρτηση οπίσθιου άξονα
8) οχήματα που δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του επιπέδου έγκρισης 1
1) Οχήματα κατηγορίας L3, L4, L5, L7, που ικανοποιούν τις απαιτήσεις του κεφαλαίου 6 της οδηγίας 97/24, ή μεταγενέστερης αυτής, σχετικά με τη «δεξαμενή καυσίμου», τεκμαίρεται ότι ικανοποιούν και τις απαιτήσεις της δοκιμής διαπερατότητας δεξαμενής, που προβλέπονται από τον κανονισμό 168/2013.
2) Οχήματα L1, L2, L3, L4, L5, L6, L7, για τα οποία:
α) η «τοποθέτηση διατάξεων φωτισμού και φωτεινής σηματοδότησης» ικανοποιεί τις απαιτήσεις των κανονισμών R53.01, ή R74.00, ή R87.00, ή
β) η αρχική έγκριση τύπου (*00), έχει εκδοθεί από 1-7-2014 και μετά και στο πεδίο «τοποθέτηση διατάξεων φωτισμού και φωτεινής σηματοδότησης» αναφέρεται η οδηγία 2013/60,τεκμαίρεται ότι ικανοποιούν τις απαιτήσεις του κανονισμού 168/2013 σχετικά με την αυτόματη ενεργοποίηση προβολέων. Για την περίπτωση (β), η ημερομηνία έκδοσης της αρχικής έγκρισης τύπου θα διαπιστώνεται από τις υπηρεσίες μεταφορών, είτε από σχετικό έγγραφο της υπηρεσίας μας, ή από το πιστοποιητικό συμμόρφωσης στη θέση που αναφέρεται ο αριθμός της αρχικής έγκρισης τύπου (*00), ή από την ύπαρξη, στο πεδίο των παρατηρήσεων του Τεχνικού Αρχείου Οχημάτων, ρητής αναφοράς για «Αυτόματη ενεργοποίηση προβολέων».
1. Τέλος σειράς οχημάτων κατηγορίας L1e,L2e,L6e που δεν πληρούν τις διατάξεις του ανωτέρω κανονισμούΑρχείο 1 Αρχείο 2 Αρχείο 3 Αρχείο 4 Αρχείο 5 Αρχείο 6 Αρχείο 7 Αρχείο 8 Αρχείο 9 Αρχείο 10 Αρχείο 11 Αρχείο 12 Αρχείο 13 Αρχείο 14
2. Τέλος σειράς οχημάτων κατηγορίας L3e,L4e,L5e,L7e που δεν πληρούν τις διατάξεις του ανωτέρω κανονισμού
Αρχείο 1 Αρχείο 2 Αρχείο 3 Αρχείο 4 Αρχείο 5 Αρχείο 6 Αρχείο 7 Αρχείο 8 Αρχείο 9 Αρχείο 10 Αρχείο 11 Αρχείο 12Αρχείο 13 Αρχείο 14 Αρχείο 15 Αρχείο 16 Αρχείο 17
Περιορισμοί ταξινόμησης οχημάτων λόγω Α.εφαρμογής των διατάξεων της οδηγίας 2007/46ΕΚ, και Β.του κανονισμού 661/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009
Α. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της οδηγίας 2007/46ΕΚ που ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο με την Κ.Υ.Α. 29949/1841/09 (Β’ 2112) σχετικά με την έγκριση τύπου, όπως αυτό καθορίζεται στο Παράρτημα ΧΙΧ της ίδιας οδηγίας, από 29 Οκτωβρίου 2014:
1. Για την ταξινόμηση των καινούργιων ολοκληρωμένων οχημάτων κατηγοριών Ν2 & Ν3, πρέπει υποχρεωτικά αυτά να καλύπτονται από έγκριση τύπου ολοκληρωμένου οχήματος σύμφωνα με την οδηγία 2007/46ΕΚ (ήτοι ευρωπαϊκή έγκριση τύπου ή εθνική έγκριση σύμφωνα με τις εθνικές εναλλακτικές απαιτήσεις όπως προβλέπεται με την ΥΑ 5299/406/12).
Τα ανωτέρω ισχύουν και για καινούργια οχήματα κατηγοριών Ν2 & Ν3 που έχουν έγκριση τύπου πλήρους οχήματος και των οποίων το αμάξωμα τροποποιήθηκε πριν από την ταξινόμησή τους.
Συνεπώς, οι διαδικασίες που καθορίστηκαν με την εγκύκλιο 32350/83 «Οδηγίες για την εφαρμογή της ΥΑ 23820/83» και προέβλεπαν ότι για οχήματα που εισήχθησαν σαν πλαίσια και σαν τέτοια έχουν εγκριθεί, και στα οποία τοποθετήθηκε αμάξωμα, ο εισαγωγέας, ή ο αντιπρόσωπος του εργοστασίου κατασκευής ή συναρμολόγησης έκανε δήλωση των στοιχείων του οχήματος (βεβαίωση-δήλωση αμαξοποιού) και η ταξινόμηση των οχημάτων αυτών γινόταν χωρίς να υπάρχει έγκριση τύπου για το ολοκληρωμένο όχημα, παύουν πλέον να ισχύουν από τις 29 Οκτωβρίου 2014.
2. Για την ταξινόμηση καινούργιων οχημάτων ειδικής χρήσης των κατηγοριών Ν1, Ν2, Ν3, Μ2, Μ3, Ο1, Ο2, Ο3, Ο4, πρέπει αυτά υποχρεωτικά να καλύπτονται από έγκριση τύπου πλήρους ή ολοκληρωμένου οχήματος, σύμφωνα με την οδηγία 2007/46ΕΚ (ήτοι ευρωπαϊκή έγκριση τύπου ή εθνική έγκριση σύμφωνα με τις εθνικές εναλλακτικές απαιτήσεις όπως προβλέπεται με την ΥΑ 5299/406/12).
Τα ανωτέρω ισχύουν και για τα καινούργια οχήματα ειδικής χρήσης των κατηγοριών Ν1, Ν2, Ν3, Μ2, Μ3, Ο1, Ο2, Ο3, Ο4, που έχουν έγκριση τύπου πλήρους ή ολοκληρωμένου οχήματος, και των οποίων το αμάξωμα τροποποιήθηκε πριν από την ταξινόμησή τους.
Επομένως, από τις 29 Οκτωβρίου 2014 και μετά, για την ταξινόμηση όλων των πλήρων και των ολοκληρωμένων οχημάτων όλων των κατηγοριών, πρέπει υποχρεωτικά αυτά να καλύπτονται από έγκριση τύπου πλήρους ή ολοκληρωμένου οχήματος, σύμφωνα με την 2007/46ΕΚ (ήτοι ευρωπαϊκή έγκριση τύπου ή εθνική έγκριση τύπου ή μεμονωμένη έγκριση σύμφωνα με τις εθνικές εναλλακτικές απαιτήσεις όπως προβλέπεται από την ΥΑ 5299/406/12, όπως αυτή τροποποιήθηκε και ισχύει)
Β. Σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) του 661/2009 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ και του ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 13ης Ιουλίου 2009, σχετικά για τις απαιτήσεις έγκρισης τύπου και γενικής ασφαλείας των μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκουμένων τους, και των συστημάτων, κατασκευαστικών στοιχείων και χωριστών τεχνικών μονάδων που προορίζονται για τα οχήματα αυτά, από την πρώτη Νοεμβρίου 2014, απαγορεύεται η ταξινόμηση, η πώληση και η θέση σε λειτουργία όλων των οχημάτων των κατηγοριών Μ1, Μ2, Μ3, Ν1, Ν2, Ν3, Ο1, Ο2, Ο3 και Ο4 (τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης όλων των νέων οχημάτων τα οποία δεν συμμορφώνονται προς τον παρόντα κανονισμό και τα μέτρα εφαρμογής του, θεωρούνται ως μη έγκυρα).
Επισυνάπτεται σχετική τροποποιημένη εγκύκλιος με αριθμ. πρωτ. οικ. 60754/4002/13-11-14, με ΑΔΑ: ΩΗ5Χ1-ΛΡΡ και26201/931/27-4-2015 με ΑΔΑ 695Χ465ΦΘΘ-Π8Π.
Τέλος σειράς οχημάτων που δεν πληρούν τις διατάξεις του κανονισμού – Νο1
Τέλος σειράς οχημάτων που δεν πληρούν τις διατάξεις του κανονισμού – Νο2
Τέλος σειράς οχημάτων που δεν πληρούν τις διατάξεις του κανονισμού – Νο3
Τέλος σειράς οχημάτων που δεν πληρούν τις διατάξεις του κανονισμού – Νο4
Τέλος σειράς οχημάτων που δεν πληρούν τις διατάξεις του κανονισμού – Νο5
Τέλος σειράς οχημάτων που δεν πληρούν τις διατάξεις του κανονισμού – Νο6
Περιορισμοί ταξινόμησης οχημάτων λόγω εφαρμογής των διατάξεων της οδηγίας 2007/46/ΕΚ
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της οδηγίας 2007/46ΕΚ που ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο με την Κ.Υ.Α. 29949/1841/09 (Β’ 2112) σχετικά με την έγκριση τύπου, όπως αυτό καθορίζεται στο Παράρτημα ΧΙΧ της ίδιας οδηγίας, από 29 Οκτωβρίου 2014:
Α. για την ταξινόμηση των καινούργιων ολοκληρωμένων οχημάτων κατηγοριών Ν2 & Ν3, πρέπει υποχρεωτικά αυτά να καλύπτονται από έγκριση τύπου ολοκληρωμένου οχήματος σύμφωνα με την οδηγία 2007/46ΕΚ (ήτοι ευρωπαϊκή έγκριση τύπου ή εθνική έγκριση σύμφωνα με τις εθνικές εναλλακτικές απαιτήσεις όπως προβλέπεται με την ΥΑ 5299/406/12).
Τα ανωτέρω ισχύουν και για καινούργια οχήματα κατηγοριών Ν2 & Ν3 που έχουν έγκριση τύπου πλήρους οχήματος και των οποίων το αμάξωμα τροποποιήθηκε πριν από την ταξινόμησή τους.
Συνεπώς, οι διαδικασίες που καθορίστηκαν με την εγκύκλιο 32350/83 «Οδηγίες για την εφαρμογή της ΥΑ 23820/83» και προέβλεπαν ότι για οχήματα που εισήχθησαν σαν πλαίσια και σαν τέτοια έχουν εγκριθεί, και στα οποία τοποθετήθηκε αμάξωμα, ο εισαγωγέας, ή ο αντιπρόσωπος του εργοστασίου κατασκευής ή συναρμολόγησης έκανε δήλωση των στοιχείων του οχήματος (βεβαίωση-δήλωση αμαξοποιού) και η ταξινόμηση των οχημάτων αυτών γινόταν χωρίς να υπάρχει έγκριση τύπου για το ολοκληρωμένο όχημα, παύουν πλέον να ισχύουν από τις 29 Οκτωβρίου 2014.
Β. για την ταξινόμηση καινούργιων οχημάτων ειδικής χρήσης των κατηγοριών Ν1, Ν2, Ν3, Μ2, Μ3, Ο1, Ο2, Ο3, Ο4, πρέπει αυτά υποχρεωτικά να καλύπτονται από έγκριση τύπου πλήρους ή ολοκληρωμένου οχήματος, σύμφωνα με την οδηγία 2007/46ΕΚ (ήτοι ευρωπαϊκή έγκριση τύπου ή εθνική έγκριση σύμφωνα με τις εθνικές εναλλακτικές απαιτήσεις όπως προβλέπεται με την ΥΑ 5299/406/12).
Τα ανωτέρω ισχύουν και για καινούργια οχήματα ειδικής χρήσης των κατηγοριών Ν1, Ν2, Ν3, Μ2, Μ3, Ο1, Ο2, Ο3, Ο4, που έχουν έγκριση τύπου πλήρους ή ολοκληρωμένου οχήματος, και των οποίων το αμάξωμα τροποποιήθηκε πριν από την ταξινόμησή τους.
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αριθμ. οικ. 15067/1050/10-03-2014
Περιορισμοί ταξινόμησης οχημάτων λόγω εφαρμογής των κανονισμών 715/2007, 595/2009 και 143/2013
Α) Σύμφωνα με τον Κανονισμό 715/2007 δεν επιτρέπεται η ταξινόμηση των οχημάτων των παρακάτω κατηγοριών, εφόσον δεν καλύπτονται από πιστοποιητικό καυσαερίων σύμφωνα με τον κανονισμό 715/2007 ή 692/2008 ή 595/2009 ή 566/2011 ή 459/2012 ή μεταγενέστερου αυτών, ακολουθούμενου από τα επιθέματα που αναφέρονται παρακάτω:
1. Μ και Ν1 κλάσης Ι, με το επίθεμα J ή T ή W ή ZA ή ΖΧ ή ΖΥ ή ΖΖ
2. M1 για την εκπλήρωση ειδικών κοινωνικών αναγκών (εκτός M1G), με το επίθεμα K
3. Ν1 κλάσης ΙΙ, με το επίθεμα L ή U ή X ή ZB ή ΖΧ ή ΖΥ ή ΖΖ
4. Ν1 κλάσης ΙΙΙ και N2, με το επίθεμα Μ ή V ή Y ή ZC ή ΖΧ ή ΖΥ ή ΖΖ
Οχήματα των ανωτέρω κατηγοριών εξαιρούνται από τους παραπάνω περιορισμούς εφόσον έχουν ισχύον «πιστοποιητικό» καυσαερίων σύμφωνα με τον κανονισμό 595/2009, 582/2011, 64/2012 ή 519/2013 ή μεταγενέστερου αυτών ακολουθούμενου από τα επιθέματα Α ή Β ή C. Οι ανωτέρω περιορισμοί ταξινόμησης δεν ισχύουν για οχήματα με πλήρως ηλεκτρικό κινητήρα. Οι ανωτέρω περιορισμοί ταξινόμησης ισχύουν για οχήματα κατηγοριών M και N με μάζα αναφοράς μέχρι 2610kg.
B) Σύμφωνα με τον Κανονισμό 595/2009 από 31/12/2013 δεν επιτρέπεται η ταξινόμηση των οχημάτων των παρακάτω κατηγοριών
1. M1, M2, N1 και N2, με μάζα αναφοράς άνω των 2610kg, και
2. M3 και N3,
εφόσον δεν καλύπτονται από πιστοποιητικό καυσαερίων σύμφωνα με τον κανονισμό 595/2009, 582/2011, 64/2012 ή 519/2013 ή μεταγενέστερου αυτών, ακολουθούμενου από τα επιθέματα Α ή Β ή C.
Γ) Σύμφωνα με τον Κανονισμό 143/2013 από 1 Ιανουαρίου 2014, παύουν να ισχύουν τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης των ημιτελών και ολοκληρωμένων οχημάτων κατηγορίας Ν1 με μάζα αναφοράς έως και 2610kg, εφόσον στα πιστοποιητικά συμμόρφωσής τους (CoC) δεν αναφέρονται κάποια στοιχεία.
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αρ. 61292/7341/13
Περιορισμοί ταξινόμησης οχημάτων λόγω εφαρμογής των διατάξεων της οδηγίας 2007/46/ΕΚ.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της οδηγίας 2007/46/ΕΚ που ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο με την Κ.Υ.Α. 29949/1841/09 (Β’ 2112) σχετικά με την έγκριση τύπου, όπως αυτό καθορίζεται στο Παράρτημα ΧΙΧ της ίδιας οδηγίας, σας υπενθυμίζουμε ότι από 29 Οκτωβρίου 2013, για την ταξινόμηση καινουργών ολοκληρωμένων οχημάτων κατηγορίας Ο1, Ο2, Ο3, Ο4 πρέπει υποχρεωτικά αυτά να καλύπτονται από έγκριση τύπου σύμφωνα με την οδηγία 2007/46/ΕΚ (ήτοι ευρωπαϊκή έγκριση τύπου ή εθνική έγκριση σύμφωνα με τις εθνικές εναλλακτικές απαιτήσεις όπως προβλέπεται με την ΥΑ 5299/406/12.
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αριθμ. οικ. 54302/6807/25-10-2013
Περιορισμοί ταξινόμησης οχημάτων λόγω εφαρμογής της οδηγίας 2005/49/ΕΚ σχετικά με τα ραδιοηλεκτρικά παράσιτα (ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα)
Σύμφωνα με την οδηγία 2005/46/ΕΚ της Επιτροπής της 25ης Ιουλίου 2005 η οποία τροποποίησε την 72/245/ΕΟΚ σχετικά με τα ραδιοηλεκτρικά παράσιτα (ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα), από την 1η Ιουλίου 2013, απαγορεύεται η ταξινόμηση, πώληση ή η θέση σε κυκλοφορία όλων των κατηγοριών οχημάτων που είναι εξοπλισμένα με ραντάρ μικρής εμβέλειας στην περιοχή των 24 Ghz (21,65 Ghz – 24,25 Ghz).
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αριθμ.30596/3351/21-06-2013
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αριθμ.18130/1452/13/17-04-2013
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αριθμ. 51997/3811/12 με ΑΔΑ: Β45Ν1-433)
Διατάξεις εκπομπών καυσαερίων Euro 5, Euro 6 για ελαφρά επιβατικά και εμπορικά οχήματα και του κανονισμού R100.00 ΟΕΕ/ΟΗΕ (ηλεκτρική ασφάλεια)
Α) Από την 1/1/2012 δεν επιτρέπεται η ταξινόμηση των οχημάτων των παρακάτω κατηγοριών, εφόσον δεν καλύπτονται από πιστοποιητικό καυσαερίων σύμφωνα με τον κανονισμό 715/2007 ή 692/2008 ή 566/2011 ή μεταγενέστερων αυτών ακολουθούμενων από τα επιθέματα που αναφέρονται παρακάτω:
1) M1 για την εκπλήρωση ειδικών κοινωνικών αναγκών (εκτός M1G), με το επίθεμα B (για παράδειγμα: 692/2008B),
2) Μ1G για την εκπλήρωση ειδικών κοινωνικών αναγκών, με το επίθεμα C (για παράδειγμα: 692/2008C),
3) Ν1 κλάσης ΙΙ, με το επίθεμα D (για παράδειγμα: 692/2008D) και
4) Ν1 κλάσης ΙΙΙ και N2, με το επίθεμα E (για παράδειγμα: 692/2008E).
(Τα N2 εξαιρούνται από τον παραπάνω περιορισμό, εφόσον έχουν ισχύον «πιστοποιητικό» (έγκριση τύπου) καυσαερίων σύμφωνα με την οδηγία 2005/55(GήK), 2005/78(GήK,) 2006/51(GήK), 2008/74(GήK) ή με τον κανονισμό 595/2009 ή 582/2011 ή μεταγενέστερων αυτών)
Β) Από την 1/1/2012 δεν επιτρέπεται η ταξινόμηση, η πώληση και η θέση σε λειτουργία νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων κατηγορίας M και N, που δεν πληρούν τις διατάξεις του κανονισμού R100.00 ΟΕΕ/ΟΗΕ ή μεταγενέστερων αυτού (ηλεκτρική ασφάλεια). Ο ανωτέρω κανονισμός αναφέρεται στον χώρο των παρατηρήσεων του πίνακα των τεχνικών χαρακτηριστικών των δελτίων κοινοποίησης.
1) Από 29 Οκτωβρίου 2010 απαγορεύεται η ταξινόμηση για ημιτελή και πλήρη οχήματα κατηγοριών M2 και M3για τα οποία δεν έχει εκδοθεί Δελτίο Κοινοποίησης Έγκρισης Τύπου σύμφωνα με την οδηγία 2007/46/ΕΚ και δεν συνοδεύονται από ισχύον Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης (C.O.C.).
2) Από 29 Οκτωβρίου 2010 απαγορεύεται η χορήγηση Εθνικής Έγκρισης Τύπου, για Νέους Τύπους Οχημάτων (περιλαμβάνονται και ΓΕΜΟ), για ημιτελή και πλήρη οχήματα κατηγορίας N1 και ημιτελή και πλήρη οχήματα κατηγοριών N2, N3, O1, O2, O3, O4.
3) Από 29 Οκτωβρίου 2011 απαγορεύεται η ταξινόμηση α) για ολοκληρωμένα οχήματα κατηγοριών M2 και M3 και β) για ημιτελή και πλήρη οχήματα κατηγορίας Ν1, για τα οποία δεν έχει εκδοθεί Δελτίο Κοινοποίησης Έγκρισης Τύπου σύμφωνα με την οδηγία 2007/46/ΕΚ και δεν συνοδεύονται από ισχύον Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης (C.O.C.).
4) Από 29 Απριλίου 2011 απαγορεύεται η χορήγηση Εθνικής Έγκρισης Τύπου, για Νέους Τύπους Οχημάτων (περιλαμβάνονται και τα μεμονωμένα οχήματα της διαδικασίας ΓΕΜΟ), για οχήματα ειδικής χρήσης κατηγορίας Μ1.
5) Από 29 Οκτωβρίου 2011 απαγορεύεται η χορήγηση Εθνικής Έγκρισης Τύπου, για Νέους Τύπους Οχημάτων (περιλαμβάνονται και τα μεμονωμένα οχήματα της διαδικασίας ΓΕΜΟ), για ολοκληρωμένα οχήματα κατηγοριών N1 και O1, O2, O3, O4.
6) Από 29 Απριλίου 2012 απαγορεύεται η ταξινόμηση για οχήματα ειδικού σκοπού κατηγορίας Μ1 , για τα οποία δεν έχει εκδοθεί Δελτίο Κοινοποίησης Έγκρισης Τύπου σύμφωνα με την οδηγία 2007/46/ΕΚ και δεν συνοδεύονται από ισχύον Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης (C.O.C.).
7) Από 29 Οκτωβρίου 2012 απαγορεύεται η ταξινόμηση για ημιτελή και πλήρη οχήματα κατηγοριών N2, N3, O1, O2, O3 και O4 για τα οποία δεν έχει εκδοθεί Δελτίο Κοινοποίησης Έγκρισης Τύπου σύμφωνα με την οδηγία 2007/46/ΕΚ και δεν συνοδεύονται από ισχύον Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης (C.O.C.).
8) Από 29 Οκτωβρίου 2012 απαγορεύεται η χορήγηση Εθνικής Έγκρισης Τύπου, για Νέους Τύπους (περιλαμβάνονται και ΓΕΜΟ) Οχημάτων ειδικού σκοπού (ειδικής χρήσης) κατηγοριών N1, N2, N3, M2, M3, O1, O2, O3 και O4
9) Από 29 Οκτωβρίου 2012 απαγορεύεται η χορήγηση Εθνικής Έγκρισης Τύπου, για Νέους Τύπους (περιλαμβάνονται και ΓΕΜΟ) Ολοκληρωμένων οχημάτων κατηγοριών N2 και N3.
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αριθμό:50774/3760/10 και ΑΔΑ:4ΙΗΙ1-6
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αριθμ. 40367/3687/11 ΑΔΑ 4ΑΧΑ1-ΒΥ9
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αριθμό:21186/1457/12 και ΑΔΑ:Β49Λ1-ΩΛΧ
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αριθμό:39181/2761/12 και ΑΔΑ:Β4ΘΞ1-Δ5Η
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αριθμ. 24841/2401/25.5.2011 ΑΝΑΡΤΗΤΕΑ ΔΙΑΥΓΕΙΑ ΑΔΑ 4ΑΘ21-ΞΕ
Τέλος Σειράς Οχημάτων που δεν πληρούν τις απαιτήσεις της οδηγίας 2007/35 ή του ισοδύναμου κανονισμού R48
Διατάξεις προστασίας των πεζών και άλλων ανεπαρκώς προστατευόμενων χρηστών των οδών
Από 24/2/2011 δεν επιτρέπεται η ταξινόμηση, η πώληση και η θέση σε λειτουργία των καινούργιων οχημάτων κατηγορίας α) Μ1 και β) Ν1 προερχόμενα από την κατηγορία Μ1 μέγιστης μάζας που δεν υπερβαίνει τα 2500 kg, που δεν πληρούν τις απαιτήσεις του κανονισμού 78/2009/(ΕΚ) ή μεταγενέστερο αυτού όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τον κανονισμό 631/2009/(ΕΚ), που αφορά την διεξαγωγή των ακόλουθων δοκιμών :α) δοκιμή αναφοράς για τον προσδιορισμό του σημείου λειτουργίας του συστήματος κατά το οποίο ενεργοποιείται το σύστημα αντιεμπλοκής των τροχών κατά την πέδηση(ABS) (τμήμα 4.1 παράρτημα I) και β) δοκιμή για την επαλήθευση της σωστής ενεργοποίησης της λειτουργίας του συστήματος ενίσχυσης πέδησης, ώστε να εφαρμόζονται τα χαρακτηριστικά της μέγιστης δυνατής επιβράδυνσης του οχήματος(τμήμα 4.2 παράρτημα I).
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αριθμ.ΟΡΘΗ ΑΝΑΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ 6079/557/8.2.2001 ΑΝΑΡΤΗΤΕΑ ΔΙΑΥΓΕΙΑ ΑΔΑ 4ΑΛΥ1-Η
Από 15/7/2010 δεν επιτρέπεται η ταξινόμηση, κυκλοφορία και πώληση των καινούργιων οχημάτων των κατηγοριών Μ1 (εξαιρουμένων των ειδικών οχημάτων -μηχανοκίνητα τροχόσπιτα , ασθενοφόρα, νεκροφόρες κ.α) και Ν1 (εξαιρουμένων αυτών που κατασκευάζονται σε πολλαπλά στάδια , που δεν πληρούν τις απαιτήσεις της οδηγίας2005/64/ΕΚ ή μεταγενέστερη αυτής (η οδηγία αυτή ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο με την κοινή υπουργική απόφαση 74362/5340/05 (ΦΕΚ Β 544/18.4.2007).
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αριθμ.πρωτ.31942/2272/28.6.2010
Από 11/3/2010 δεν επιτρέπεται η ταξινόμηση, κυκλοφορία και πώληση των καινούργιων οχημάτων όλων των κατηγοριών που δεν πληρούν τις απαιτήσεις της οδηγίας 2006/20/ΕΚ (οπίσθια προστατευτική διάταξη)ή του ισοδύναμου κανονισμού R58.01 και μεταγενέστερα αυτών (η οδηγία αυτή ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο με την κοινή υπουργική απόφαση 11037/703/06 (ΦΕΚ Β 545/18.4.2007). Επίσης από 11.3.2010 επιτρέπεται η πώληση ή η λειτουργία διάταξης οπίσθιας προφύλαξης ως ξεχωριστή τεχνική μονάδα μόνο εφόσον πληρούν τις διατάξεις της οδηγίας 2006/20/ΕΚ ή του ισοδύναμου κανονισμού R58.01.
Επισυνάπτεται ορθή ανακοινοποίηση εγκυκλίου με αριθμ.πρωτ.10048/643/1.12.2010
Τέλος σειράς οχημάτων (α’) που δεν πληρούν την οδηγία 2006/20/ΕΚ
Τέλος σειράς οχημάτων (β’) που δεν πληρούν την οδηγία 2006/20/ΕΚ
Από 26/1/2010 δεν επιτρέπεται η πώληση, ταξινόμηση και κυκλοφορία των καινούργιων οχημάτων κατηγορίας Μ1,N1 τα οποία είναι εξοπλισμένα με συσκευές έμμεσης όρασης και δεν πληρούν τις απαιτήσεις των οδηγιών 2003/97/ΕΚ ή 2005/27/ΕΚ ή 2006/96/ΕΚ ή του ισοδύναμου κανονισμού R46.02 (η οδηγία αυτή ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο με την κοινή υπουργική απόφαση 21377/1570/4.4.2005 (ΦΕΚ Β 517/19.4.2005). Επίσης από 26/1/2010 δεν επιτρέπεται η πώληση και η θέση σε λειτουργία των συσκευών έμμεσης όρασης ,εφόσον αποτελούν κατασκευαστικό στοιχείο , για τα οχήματα όλων των κατηγοριών εκτός Μ1 και Ν1 , που δεν πληρούν τις απαιτήσεις των οδηγιών 2003/97/ΕΚ ή 2005/27/ΕΚ ή 2006/96/ΕΚ ή του ισοδύναμου κανονισμού R46.02.
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αριθμ.πρωτ.1583/59/2010
Επισυνάπτεται ΟΡΘΗ ΑΝΑΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ της εγκυκλίου με αριθμ.πρωτ.1583-59-1.2.2010
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αριθμ.πρωτ.63924/4337/08
Από 1/1/2008 δεν επιτρέπεται η ταξινόμηση καινουργών οχημάτων κατηγορίας Ν1 κλάση II,III που δεν πληρούν τις απαιτήσεις της οδηγίας 2004/3/ΕΚ (η οποία ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο με την κοινή υπουργική απόφαση 33874/1786/05(ΦΕΚ Β1145/17.8.2005). Για τα ανωτέρω οχήματα που κατασκευάζονται σε πολλαπλά στάδια, η ανωτέρω ημερομηνία μετατίθενται κατά δώδεκα μήνες 1/1/2009.
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αριθμ.70947/5184/14.12.2007
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αριθμ.πρωτ.52913/3822/07.Καθίσματα, αγκυρώσεις και υποστηρίγματα κεφαλής οχημάτων με κινητήρα
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αριθμ.πρωτ.52913/3822/07.
Ζώνες ασφαλείας και συστήματα συγκρατήσεως οχημάτων με κινητήρα
Από 20/10/2007 δεν ισχύουν τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης και δεν επιτρέπεται η πώληση , ταξινόμηση και κυκλοφορία καινουργών οχημάτων κατηγοριών Μ1,Μ2,Μ3 κλάση III ή B και Ν1,Ν2,Ν3 που δεν πληρούν τις διατάξεις της οδηγίας 2005/40/ΕΚ ή του ισοδυνάμου κανονισμού R16.04, σχετικά με τις ζώνες ασφαλέιας και τα συστήματα συγκρατήσεως των οχημάτων με κινητήρα .
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αριθμ.πρωτ.52913/3822/07.Αγκυρώσεις ζωνών ασφαλείας οχημάτων με κινητήρα
Από 20/10/2007 δεν ισχύουν τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης και δεν επιτρέπεται η πώληση , ταξινόμηση και κυκλοφορία καινουργών οχημάτων κατηγοριών Μ1,Μ2,Μ3 κλάση III ή B και Ν1,Ν2,Ν3 που δεν πληρούν τις διατάξεις της οδηγίας 2005/41/ΕΚ ή του ισοδυνάμου κανονισμού R14.05,R14.06 σχετικά με τις ζώνες ασφαλέιας και τα συστήματα συγκρατήσεως των οχημάτων με κινητήρα .
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αριθμ.πρωτ.52913/3822/07.
Από 21/6/2007 δεν επιτρέπεται η χορήγηση έγκρισης τύπου ΕΚ ή Εθνική έγκριση τύπου ( συμπεριλαμβανομένης και της μεμονωμένης ) για τα οχήματα κατηγοριών Μ1 και Ν1 κλάση Ι τα οποία είναι εξοπλισμένα με σύστημα κλιματισμού και δεν πληρούν τις απαιτήσεις της οδηγίας 2006/40Β/ΕΚ , σύμφωνα με την οδηγία 2006/40/17.5.2006 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της ΕΕ και τον κανονισμό 706/2007/21.6.2007 της Επιτροπής των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.
- των οχημάτων της κατηγορίας Μ1 με τεχνικά αποδεκτή μέγιστη μάζα έμφορτου οχήματος μικρότερη ή ίση των 3.5 τόνων και
- των οχημάτων των κατηγοριών Ν1, Ν2 και Μ2 για τα οποία έχει χορηγηθεί έγκριση τύπου(όσον αφορά τα καυσαέρια) σύμφωνα με την οδηγία 70/220/ΕΕ. όπως ισχύει.
- των οχημάτων Ν1 με κινητήρα επιβαλλόμενης ανάπτυξης που τροφοδοτούνται με φυσικό αέριο ή υγραέριο για τα οποία έχει χορηγηθεί έγκριση τύπου (όσον αφορά τα καυσαέρια) σύμφωνα με την οδηγία 70/220/ΕΕ όπως ισχύει.
Από 9/5/2005 δεν επιτρέπεται η ταξινόμηση επιβατηγών αυτοκινήτων με έγκριση τύπου που έχει εκδοθεί σύμφωνα με την οδηγία 70/156/ΕΟΚ όπως ισχύει σήμερα, τα οποία δεν πληρούν τις διατάξεις της οδηγίας 2001/56/ΕΚ ή τη μεταγενέστερη αυτής 2004/78/ΕΚ. Ο ανωτέρω περιορισμός δεν ισχύει για τύπους οχημάτων με συστήματα θέρμανσης που αξιοποιούν την αποβαλλόμενη θερμότητα με μέσο μεταφοράς το νερό.
Από την παραπάνω απαγόρευση εξαιρούνται τα επιβατηγά οχήματα που έχουν μεμονωμένη έγκριση τύπου.
Από 25/5/2007 α) δεν ισχύουν τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης β) δεν επιτρέπεται η πώληση, ταξινόμηση και κυκλοφορία καινούργιων οχημάτων των κατηγοριών Μ1 με (ΜΑΜΦΟ) μικτό μέχρι και 3500 κιλά και Ν1, τα οποία φέρουν σύστημα μετωπικής προστασίας και δεν πληρούν τις απαιτήσεις της οδηγίας 2005/66/ΕΚ ( η οδηγία αυτή ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο με την κοινή υπουργική απόφαση 69369/5008/05 (ΦΕΚ Β 1658/13.11.2006).
Επίσης από 25/5/2007 επιτρέπεται η πώληση ή η θέση σε λειτουργία συστημάτων μετωπικής προστασίας ( σαν χωριστή τεχνική μονάδα ) , μόνο εφόσον πληρούν τις απαιτήσεις της οδηγίας 2005/66/ΕΚ.
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αριθμ.27909/2053/10.05.2007
Από 1/1/2007 για τα οχήματα όλων των κατηγοριών με κινητήρα και των ρυμουλκούμενών τους α) δεν ισχύουν τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης των καινούργιων οχημάτων β) δεν επιτρέπεται η πώληση, ταξινόμηση και κυκλοφορία των καινούργιων οχημάτων, στα οποία έχουν τοποθετηθεί συστήματα θέρμανσης που χρησιμοποιούν LPG και δεν πληρούν τις απαιτήσεις της οδηγίας 2004/78/ΕΚ ( η οδηγία αυτή ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο με την κοινή υπουργική απόφαση 42433/2270/05 ( ΦΕΚ 516/19.4.2005).
Επίσης δεν επιτρέπεται η πώληση και τη θέση σε λειτουργία των παραπάνω θερμαντικών συσκευών καύσης ως κατασκευαστικά στοιχεία που χρησιμοποιούν LPG και δεν πληρούν τις απαιτήσεις της οδηγίας 2004/78/ΕΚ.
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αριθμ.71432/5105/12.12.2006
Από 26/1/2007 δεν επιτρέπεται η πώληση, ταξινόμηση και κυκλοφορία των καινούργιων οχημάτων κατηγορίας Μ2,Μ3,Ν2,Ν3 τα οποία είναι εξοπλισμένα με συσκευές έμμεσης όρασης και δεν πληρούν τις απαιτήσεις της οδηγίας 2003/97/ΕΚ (η οδηγία αυτή ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο με την κοινή υπουργική απόφαση 21377/1570/4.4.2005 (ΦΕΚ Β 517/19.4.2005).
Επίσης από 26/1/2007 δεν επιτρέπεται η πώληση και η θέση σε λειτουργία των συσκευών έμμεσης όρασης ,εφόσον αποτελούν κατασκευαστικό στοιχείο , για τα οχήματα όλων των κατηγοριών εκτός Μ1 και Ν1 , που δεν πληρούν τις απαιτήσεις της οδηγίας 2003/97/ΕΚ.
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αριθμ.71432/5105/12.12.2006
Από 26/1/2006 δεν επιτρέπεται η χορήγηση εγκρίσεων τύπου (ΕΚ και εθνικών συμπεριλαμβανομένων και των μεμονωμένων ) στα οχήματα κατηγοριών Μ1, Μ2, Μ3, Ν1, Ν2 και Ν3 που δεν πληρούν τις απαιτήσεις της οδηγίας 2003/97/ΕΚ (η οδηγία αυτή ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο με την κοινή υπουργική απόφαση 21377/1570/4.4.2005 (ΦΕΚ Β 517/19.4.2005).
Η προθεσμία αυτή παρατείνεται κατά 12 μήνες ως προς τις απαιτήσεις για το πρόσθιο κάτοπτρο της κλάσης VI εφόσον αποτελεί κατασκευαστικό στοιχείο, και ως προς την τοποθέτησή του στα οχήματα.
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αριθμ.71050/5087/5.12.2005
Από 1/1/2007 δεν επιτρέπεται η χορήγηση εγκρίσεων τύπου (ΕΚ και των εθνικών συμπεριλαμβανομένων και των μεμονωμένων ) στα οχήματα κατηγορίας Ν1 κλάσεις ΙΙ και ΙΙΙ που δεν πληρούν τις απαιτήσεις της οδηγίας 2004/3/ΕΚ ( η οποία ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο με την κοινή υπουργική απόφαση 33874/1786/05 (ΦΕΚ Β 1145/17.8.2005).
Για τα ανωτέρω οχήματα που κατασκευάζονται σε πολλαπλά στάδια , η ανωτέρω ημερομηνία μετατίθενται κατά δώδεκα μήνες (1/1/2008).
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αριθμ.71432/5105/12.12.2006
Από 1/1/2007 δεν επιτρέπεται η πώληση ,ταξινόμηση και κυκλοφορία καινούργιων οχημάτων κατηγορίας Ν1 κλάση Ι που κατασκευάζονται σε πολλαπλά στάδια και δεν πληρούν τις απαιτήσεις της οδηγίας 2004/3/ΕΚ (η οδηγία αυτή ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο με την κοινή υπουργική απόφαση 33874/1786/05 (ΦΕΚ Β1145/17.8.2005).
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αριθμ.71432/5105/12.12.2006
Από 1/1/2006 δεν επιτρέπεται η ταξινόμηση καινούργιων οχημάτων κατηγορίας Ν1 κλάσης Ι που δεν πληρούν τις απαιτήσεις της οδηγίας 2004/3/ΕΚ (η οδηγία αυτή ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο με την κοινή υπουργική απόφαση 33874/1786/5.8.05 (ΦΕΚ 1145/17.8.2005).
Για τα ανωτέρω που κατασκευάζονται σε πολλαπλά στάδια, η ανωτέρω ημερομηνία μετατίθενται κατά δώδεκα μήνες (1.1.2007).
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αριθμ.71050/5087/5.12.2005
Από 1/1/2006 δεν επιτρέπεται η ταξινόμηση καινούργιων οχημάτων Μ1 με μικτό βάρος μέχρι 2500 κιλά και Ν1 κλάσης Ι τα οποία δεν πληρούν τις απαιτήσεις της οδηγίας 2002/80Β/ΕΚ ή την μεταγενέστερη αυτής 2003/76Β/ΕΚ ή του ισοδύναμου κανονισμού R83II.05 (η οδηγία αυτή ενσωματώθηκε στο Εθνικό δίκαιο με τις κοινές υπουργικές αποφάσεις με αριθμ.4179/346/21.1.2000 και 30408 1491/14.7.2003 (ΦΕΚ Β1054/29.7.2003).
Επισυνάπτεται σχετική εγκύκλιος με αριθμ.71050/5087/5.12.2005
Συνημμένα Αρχεία
Εγκύκλιος 51997/3811/12 με ΑΔΑ: Β45Ν1-433
Εγκ. 18130/1452/13
Τέλος σειράς οχημάτων που δεν πληρούν τις διατάξεις του κανονισμού
Τέλος σειράς ημιτελών και πλήρων οχημάτων
εγκύκλιος με αριθμ. οικ. 54302/6807/25-10-2013
Ω64Τ465ΦΘΘ-2ΞΙ-ΣΕΑΑ-2015.pdf
ΩΣΤΚ4653ΟΞ-442.pdf
οικ.76710-3303-15.pdf
Παράρτημα στην με αρ.docx
Eγκύκλιος με αριθμ. πρωτ. 31687/1738/16 (ΑΔΑ: ΨΩΛ 6ΝΩΣ4653ΟΞ-ΜΜΡ)
ΠΙΝΑΚΑΣ.pdf
Ω13Μ4653ΟΞ-Ω5Π.pdf
58136_3183_16.pdf
Απαραίτητα Δικαιολογητικά για την διαδικασία «Έκδοσης Απόφασης Τέλους Σειράς»